Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Hee Seung; Anderson, Abraham; Betts, Shawn; Anderson, John R.
TitelWhen Does Provision of Instruction Promote Learning?
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Conference of the Cognitive Science Society (33rd, Boston, MA, Jul 20-23, 2011).
Quelle(2011), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiscovery Learning; Direct Instruction; Problem Solving; Learning Theories; Cognitive Processes; Difficulty Level; Classroom Communication; Teacher Role; Teacher Behavior; Verbal Communication; Teacher Student Relationship; Scaffolding (Teaching Technique); Pennsylvania
AbstractContradictory evidence has been reported on the effects of discovery learning approach and the role of instructional explanations. By manipulating the presence of instruction (verbal explanation) and transparency of problem structures, we investigated how effects of instructional explanations differed depending on the transparency of problem structure. We developed an auxiliary representational task that made certain aspects of the problem structure more transparent. Instruction proved irrelevant to those aspects of the problem made transparent by the representation but facilitated learning of those aspects that were left obscure. We suggest that the critical role of instruction is not specifying the steps in solving a problem, but rather making salient the features that are critical to students' ability to infer the steps from examples. (Contains 1 table and 2 figures.) [This paper was published in: L. Carlson, C. Hoelscher, & T. Shipley (Eds.), "Proceedings of the 33rd Annual Conference of the Cognitive Science Society" (pp. 3518-3523). Austin, TX: Cognitive Science Society.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: